Friday, March 5, 2010

7hb.April.yg dukacita

salam,bukan mudah menjadi ibu kepada anak2 remaja.3perempuanseorang lelaki.tuhan saja yg tahu.sebgai ibu tunggal yg hidup dikota kosmopolitan yg penuh ranjau n duri.aku harus tabah...7hb.april.2006 pukul 11mlm tarikh dukacita aku bila ismail,suami tercinta gone forever.

ptg khamis tu,arwah buat aku marah bila dia suruh aku beli tauhu petis.masa tu ribut petir dgn ujan yg lebt.aku keluar mencari merata sripetaling akhirnya berjumpa jua.nak rezeki arwah.bila aku pulang,arwah xmkan.dia kata u dah lmbt,dia xde selera nak mkn.maaaaaaaakkkk,knp ismail buat aku beginiiiiii?

aku merajuk masuk bilik dan menangis...anak bongsuku putri azureen mengetuk pintu memanggil aku keluar,aku buat xtahu akhirnye bila azureen memberi tahu ayah batuk2 n berpeluh baru aku beralah.petg tu ribut petir ujan lbt,nabilla,salina n ameerul di hostel.

kaki suamiku sejuk,aku mula resah dan nak hubungi sedaramara arwah tp arwah xbenarkan.katanya biasalah kaki sejuk n minta aku urutkankan kakinya.arwah memandangku dan bertanyakan pelajaran anak2nye.jam menunjukkan kepukul 8.30mlm.kedengaran arwah batuk2 begitu kuat.aku solat isyak kemudian terus hubungi ambulan.ambulan smpai sejurus slps itu.arwah sempat suruh aku simpan wallet n hp.

aku ikut ambulan dari belakang menuju ke hospital pantai di bangsar,abg terus ke icu.aku tggu diluar smbil berdoa..kedengaran nurse memanggil aku kerana suami tenat dan abg nak jumpa aku namun takdir penentu segala,jenazah masih panas sewaktu aku melangkah ke bilik icu.

abg,aku berjanji akan mendidik anak2 menjadi manusia berguna didunia n akhirat.kenangan bersamamu akan kusemat dijiwa hingga keakhirnya..7hb.april akan kembali lagi.hampir 4tahun abg pergi,abg ttp dihati kami.

abg,terimakasih diatas segalanya bang......muga roh abg ditmpt org2 yg soleh.amin.

No comments:

Post a Comment