Thursday, April 22, 2010

MINGGU YG PENAT

Assalamualaikum,aku membuka bicara di skrin yg bisu tp setia menemaniku,tiap pg seperti biasa aku akan hubungi mak abah di pahang,bertnya khabar.jenguk didapur,minum airmilo n jamah roti bakar.tak pernah lupa tatap potret arwah ismail.Aku sebetulnya amat merindui mu ismail.

Pagi lg aku harus begerak menjemput anak kedua ku putri salina di sabakbernam,aku tersgatlah penat n mengantuk namun demi anak2 aku terpaksa,perjalanan agak jauh dan sgt memenatkan.bertolak jam 10pg kesabakbernam sampai kl jam 9mlm.itulah rutin harianku yg lbh bertumpu pd anak2.aku sebolehnya mahu anak2 aku tahu bahawa aku amat menyayangi mereka.


Esuk drive lg.ke shahalam,jenguk ameer..then ke pejabat insuran..mengantuknya ya tuhan.bila lah aku dpt blk penang lg jika kerja telalu byk aku tanggung di sini.


Siapa boleh buat selain aku?segala urusan aku kena bereskan.penat,penat n penat.Aku nak bawa anak2ku bercuti diluar negara.tanpa ismail?NO WAY.Allah tunjukkan aku jln yg benar,berikan aku kekuatan.aku bimbang jatuh sakit.aku tak mau anak2ku tiada aku pula selepas ayah mereka..yang nyata manusia itu tidak sempurna.

Aku sebenarnya kuat tp lemah.aku sebenarnya lemah tp kuat..aku kuat keranamu ALLAH.aku lemah jua kerana mu.namun ALLAH sentiasa mendengar doaku,dan doaku selalu terkabul.alhamdulillah.minggu yg penat ini sbnarnya tidak sia2.aku sentiasa ada disisi anak2ku yg tercinta.ABG,KAMI RINDUKAN ABG.ALFATIHAH.

Selamat malam,putri nabilla,putri salina,ameerul n putri azureen..esuk ibu penat lg tp ibu bahagia.......

1 comment: