Tuesday, July 6, 2010

kadangkala mimpi itu sgt indah.....

Salam untuk semua....i just cameback dari PD.Bayar cukai pintu.Masa drive td punyalah mengantuk.Dah sampai rumah segar pulak mata bertuah ni.Ingat nak rehat sekejap kat chalet kami di PD td,tp mengenangkan Ameer tinggal sorg pulak kat KL,aku teruskan perjalanan pulang kerumah saja.

Singgah di MCD,bungkus makanan apa yg patut.Xselera pulak nak makan.Kat luar mcm nak hujan.Kawan2 ajak keluar malam ni.Tengoklah kalau aku free aku join lah depa tonite.

Malam td aku masuk tido agak awal.Mcm biasa sebelum tido aku mesti ambik wuduk.Selesa tido malam td.Xde bunyi bising tv atau radio.Sehingga lah aku bermimpi....

Ismail sedang memandu,aku n anak2 bercakap,bergelak ketawa tp ismail senyap je.(org kata kalau bermimpikan org yg dah meninggal,mereka tidak berckap)Dlm mimpi tu aku lihat Ismail senyum je.Sampai satu destinansi,ismail memberhentikan kereta.

'knp bang? Ismail xberkata apa tp dia sempat mencium pipiku .dan hilang dalam kepekatan malam.Aku dan anak2 menjerit2 'abanngggg,ayaaaahhh.Dan akhirnya aku terjaga dari mimpi dan menangis.Aku terus memeluk potret ismail dan sedekahkan ALFATIHAH.

Ciuman ismail masih aku terasa.

Ingin sekali aku bertemu dgn mu ismail,didalam mimpi sekali lagi.Xpernah kita berpisah begini lama walaupun aku tahu kita xkan bertemu lagi selama lamanya.Padamu ismail,muga abang bersemadi dgn aman disamping org2 yg ALLAH kasihi.

Bulan depan kita semua berpuasa,lauk kegemaran ismail,kari kepala ikan merah n sambal bacang akan sentiasa ada dlm menu berbuka kami nanti....ALFATIHAH ismail mohd isa

No comments:

Post a Comment