Sunday, July 4, 2010

KERANA IBU MENYAYANGIMU ANAK2KU

Assalamualaikum semua....Lama x online..rupanya ramai yg merinduiku.Petang di Bkt.Jalil td hujan.Sempat lelap sekejap sementara menanti hujan reda.Sebentar lagi tugas ku sebgai 'driver' bermula bila aku akan menghantar anak sulongku Putri Nabilla ke Setapak.

Sebenarnya aku sedih tp macam biasa aku xkan dan xmungkin pamerkan kesedihanku di dpn anak2ku.Putri kursus selama 4bulan dan akan pulang bila weekend.Bila dia sampai dihostel nanti mcm2 timbul difikiranku..Makan apa agaknya anakku,selamat ke tmpat tu dan mcm2 perasaan dtg...aduh mengapa aku harus ada perasaan ini? mengapa aku xboleh just let go je perasaan itu?

Dulu bila mak risau tiap kali aku pulang lewat,aku geram sgt,mak berleter aku pekakkan telinga kini aku dah terima habuan ku.Resah,risau,takut walaupun anak2ku pergi belajar.Mak ,ima dah menjadi ibu,beginilah yg mak rasa bila anak2 jauh dari mata.Mak ima sedang merasainya mak..

Tapi mak masih ada abah,imah? sendirian mak..Aku tahu anak2ku tentu bosan tiap kali keluar dan sampai destinasi,mesti kena lapur pd aku.Tiap kali tu.Ada sekali tu Ameer keluar dan lewat pulang,aku call xdpt,msg xbls.Hampir semua kawan2 Ameer aku hubungi.

Kawan2 Ameer pun xtahu dimana Ameer,ya Allah ,masa tu aku teringatkan Ismail,aku xkan susah2 begini jika Ismail masih ada.Tetapi aku ada Allah yg akan menolongku tiap saat dan waktu.

Ameer,akhirnya pulang dgn selamat hanya selepas aku hampir2 buat lapuran polis.Oh tuhan beginilah hidupku sebagai seorang ibu yg akan sentiasa risaukankan anak2,ibu yg perihatin terhadap anak2 biarpun ianya merosak jiwa namun aku tetap begini,merindui,menyayangimu anak2ku hingga akhir hayatku.


Pada anak2ku,PUTRI NABILLA RAIS,PUTRI SALINA RAIS,AMEERUL RAIS DAN PUTRI AZUREEN RAIS berjanji lah dgn ibu mu ini bahawa kamu tidak akan rosakkan perasaan ibu yg amat kasihkan kamu semua..

Jika di takdir ibu pergi dulu,bersatulah anak2ku...Wassalam

No comments:

Post a Comment